Metody leczenia

Strukturalna osteopatia i miękka chiropraktyka metodą dr Ackermana

Jedna z najbardziej skutecznych i kompleksowych metod leczenia manualnego stawów kręgosłupa. Cechuje się szybką i celową diagnostyką, precyzyjnym i dokładnym postępowaniem terapeutycznym nakierowanym na schorzenie pacjenta.

Terapia manualna

Terapia manualna polega na badaniu i leczeniu stawów obwodowych i kręgosłupa.  Podczas terapii za pomocą specjalnych technik mobilizacji, manipulacji i pracy na tkankach miękkich, przywraca się zaburzoną biomechanikę stawów, co prowadzi do zmniejszenia bólu, zwiększenia zakresu ruchomości, ustąpienia stanów zapalnych.

Masaż głęboki

Terapia mająca na celu przywrócenie prawidłowego stanu głębokim warstwom mięśni i tkanki łącznej. Metoda stosowana w przewlekłych napięciach np. w obszarze karku, dolnego odcinka pleców, oraz w terapii urazów sportowych.

Drenaż limfatyczny

Technika przypominająca delikatny masaż (bardzo wolne tempo). Celem metody jest usprawnienie krążenia limfy. Tym sposobem zapobiega się chorobom wynikającym z obrzęków zastoinowych, zapalnych, onkotycznych i chłonnych. Jest leczeniem wspomagającym przy mastektomii, kwadrantektomii, obrzęku limfatycznym.

PNF

Pełna nazwa to Prioprioceptive Neuromuscular Facilitation czyli torowanie nerwowo-mięśniwowe. Technika leczenia stosowana z wyboru u pacjentów z problemami neurologicznymi np. po udarach, urazach rdzenia kręgowego i splotów nerwowych. Skuteczna metoda  w pracy z pacjentami z dolegliwościami bólowymi pleców wynikających z zaburzenia postawy. Pozwala na przywrócenie utraconej funkcji ruchowej i kontroli ruchu.

Kinesiology taping

Plastrowanie kinesiotapem stosuje się w celu odciążenia i  wsparcia pracy mięśni i stawów, zmniejszenia obrzęku pourazowego. Działanie tapingu polega na: poprawie ukrwienia oraz zwiększeniu przepływu limfy, normalizacji napięcia mięśniowego co przyśpieszenie procesu regeneracji tkanek.